lördag 14 juli 2012

Wordfeud adjö!


– Jag är spelmissbrukare, sa Maria Wetterstrand när vi häromdagen satt och småpratade innan vi skulle ta emot lyssnarsamtal i P4-programmet Karlavagnen. Hur då? undrade jag och hon sa sig ha alltför lätt att fastna i datorspel. En gång bråkade hon med riksdagens it-avdelning för att få bort en särdeles spelmissbruksframkallande patiens från sin ledamotsdator.

Nu har jag ställt samma diagnos på mig själv och vill här varna för det som en kollega, i all välmening, drog in mig i.

Se upp med wordfeud.se
Hon tipsade om ett seriespel på wordfeud.se där man tävlar mot ett tiotal andra under någon vecka och sedan avancerar eller blir nerflyttad till nya matcher. Det passar säkert vissa. Men kan bli knepigt om man tänker lite långsamt, är tävlingsmänniska och samtidigt försöker ha ett liv.

Nu skriver mina motspelare arga meddelanden till mig om att jag inte lägger mina ord tillräckligt fort. Ska jag missköta jobb, fritid och familj bara för att inte uppleva skammen att missa att få ut y-et, x-et eller j-et på dubbelkopplad trippelruta? Nej, Wordfeud, du har tidvis varit en fin kärlek, men alltför starkt har du frestat de svagaste sidorna hos tävlingsmänniskan i mig. Så nu har jag fattat mitt beslut.

Adjö, Wordfeud. Det är inte dig det är fel på, det är mig. Ledsen att behöva säga det så här, men idag trycker jag Resign på alla matcher och lägger Wordfeud till listan av avslutade missbruk.

Och Maria, jag förstår dig. Jag fick också avinstallera den där patiensen från datorn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade